De Hippe Vegetariër
Opdrachtgever
Green Food Lab
Sector
Voeding & duurzaamheid
Expertise
illustratie
grafisch ontwerp
animatie
marketingmateriaal
Hoofdingrediënt van de ontwikkelde stijl in onze projecten met De Hippe Vegetariër is dat het smaakvolle en organische look en feel heeft. Daarnaast moet het aanspreken en opvallen in de opkomende veggie-markt én aanzetten tot een dialoog over het aanpassen van een levensstijl. Omdat we van BuroBureaux ons herkennen in filosofie van De Hippe Vegetariër, dragen we graag bij om dit onderwerp visueel op de kaart te zetten.
De vraag
Wat ooit is begonnen met de vraag naar illustraties, is uitgemond in een inspirerende samenwerking met De Hippe Vegetariër, een begrip in de wereld van duurzame voedselvoorlichting. Meer dan ooit is dit onderwerp relevant, wat zich uit in een project met een urgent karakter.
De aanpak
Er is een karakteristieke, organische illustratiestijl ontworpen die de consument informeert over een vegetarische levensstijl en vleesalternatieven. De handgetekende illustraties van fruit, groenten en keukengerei komen tot leven door de gelaagdheid van analoge/digitale technieken. Je vindt deze stijl terug in marketingmateriaal, animaties, video’s, sociale media en binnen horecalocaties.
Het resultaat
Inmiddels is deze vormentaal voor meerdere initiatieven ingezet, zoals het Youtube-platform ‘Veggie’ waar ook speciaal de animatie-leader voor ontworpen is. En ook heeft de Nationale Vegetarische Restaurantweek (onderdeel van de Week Zonder Vlees-campagne) haar merkidentiteit hiermee nog herkenbaarder in de markt gezet. Zo’n 940 restaurants hebben zich aangesloten bij dit jaarlijkse initiatief. In navolging van deze vegetarisch campagnes zijn ook diverse andere spin-off-projecten gerealiseerd.
Een opvallende merkidentiteit om je vingers bij al te likken mét een maatwerk bestelsysteem. Dit maakt Smulders Kookt tot een project met onze 360° aanpak.