Nimeto Utrecht
Opdrachtgever
Nimeto Utrecht
Sector
Onderwijs
Expertise
branding
grafisch ontwerp
augmented reality
Een begrip in Utrecht en omstreken, MBO-opleiding Nimeto. Kweekvijver van jong creatief talent in verschillende disciplines. In een jaar waarin opleidingen op afstand worden gegeven, is de vraag naar saamhorigheid sterker dan ooit onder (nieuwe) studenten. Hoe enthousiasmeer je nieuwe studenten die de school nog niet kennen en in de startblokken staan om te beginnen? Over deze kwestie hebben we ons gebogen met als resultaat een creatieve en meetbare communicatie-uiting.
De vraag
Aan het startpunt van je nieuwe opleiding en dat midden in de corona-crisis? Om die situatie wat te verzachten, heeft MBO-opleding Nimeto ons gevraagd met speels en verrassend drukwerk te komen om deze studenten welkom te heten.
De aanpak
Nimeto Utrecht op de virtuele toer? Waarom niet! Naast het grafische ontwerp voor de promotionele kaarten, is er een interactief element aan toegevoegd in de vorm van augmented reality. Wanneer de ontvanger de code scant op de kaart ontstaat er een 3D-verrassing midden in hun huiskamer!
Deze ruimtelijke feature komt voort uit het Nimeto-manifest, waarin elke Nimeto-student zich identificeert als ‘ruimtemaker’. Dit is vertaald naar een geanimeerde Rubiks-kubus, die telkens de ruimte opnieuw in perspectief brengt.
Het resultaat
Er zijn twee kaarten gereaslieerd met elk een eigen AR-feature die honderden views/clicks hebben opgeleverd. Het bewijs voor de betrokkenheid en nieuwsgierigheid van deze studenten.
Let's talk tech, maar dan anders! Er is een frisse en non-tech merk identiteit ontworpen, die haar uitrol vindt in UX interfaces, marketing materialen, merchandise, animatie en illustratie.