Smulders Kookt
Opdrachtgever
Smulders Kookt
Sector
Horeca
Expertise
merkstrategie
conceptontwikkeling
corporate identiteit
abri/outdoor campagne
webdesign + development
ecommerce
middleware
Smulders Kookt is een begrip in Utrecht als het gaat om verse bourgondische maaltijden, bij jou thuisbezorgd. We zijn ingeschakeld om de transformatie naar online bestellen naar een volgend niveau te brengen.
De vraag
Van een fysieke standplaats op een van de meest drukke punten in Utrecht, het Jaarbeursplein, gaat Smulders Kookt online verder. Dit heeft als grootste gevolg dat persoonlijke interactie met klanten zich nu op afstand bevindt door middel van een website en webshop. Aan ons de taak om het Smulders Kookt-concept volledig opnieuw in te richten middels een maatwerk merkidentiteit, webshop met ordersysteem en aanverwante marketing-uitingen zoals een abri-campagne.
De aanpak
Design en development zijn paralel ontwikkeld. Alle ontwerpkeuzes zijn direct getoetst op online functionaliteiten en user-experience. Zo kunnen we de best mogelijke workflow realiseren. De opvallende merkidentiteit is een strategische zet, met als resultaat om onderscheidend te zijn ten opzicht van de locale concurrentie. Het ordersysteem is flexibel ontwikkeld zodat het SK-team per datum een menu kan uploaden, cross-selling mogelijk is en postcode-specifiek kan worden bezorgd.
Het resultaat
Het gebruikersgemak voor het interne team heeft zich bewezen door ver vooruit het productaanbod in te plannen en het logistieke proces hierop aan te laten sluiten. De persoonlijke factor die zich voorheen één-op-één afspeelde, is nu vertaald naar een spraakmakende merkidentiteit die het kleurrijke karakter van Smulders Kookt weerspiegelt.
Let's talk tech, maar dan anders! Er is een frisse en non-tech merkidentiteit ontworpen, die haar uitrol vindt in UX interfaces, marketing materialen, merchandise, animatie en illustratie.