Armoedecoalitie

Opdrachtgever
Armoedecoalitie Utrecht

Sector
Maatschappelijk

Expertise
Corporate identiteit
Off- en online branding
Illustratie
Maatwerk website

armoedecoalitie.nl

De Armoedecoalitie bestaat uit een samenwerkingsverband van een groot aantal maatschappelijke organisaties, initiatieven en belangenbehartigers. De coalitie bestaat nu 10 jaar, een mooi moment om de off- en online-presence te analyseren én te optimaliseren.

Het logo is behouden, deze heeft door de jaren heen bekendheid opgebouwd en vormt het startpunt voor de rebranding. De vraag aan ons? Ontwerp en ontwikkel een solide online-informatieplatform, dat cultuur-overstijgend is, want de doelgroep is iedereen.

De uitdaging zit voornamelijk in de doelgroep. Om die reden heeft de visuele identiteit een cultuur-overstijgende update ondergaan. Wat zich uit in optimistische beeld- en vormentaal. Zo bestaat de fotografie uit scenes van het dagelijks leven, waarin alle lagen van de bevolking vertegenwoordigd zijn. Aansluitend daarop geeft de toepassing van illustraties dit informatieplatform een toegankelijke feel en maakt het een complex onderwerp herkenbaar. Ook het informatie-aanbod hebben we gestructureerd, vereenvoudigd en begrijpelijk gemaakt. Denk hierbij aan eenvoudige web-navigatie, maar ook aan de tone-of-voice van de inhoud zelf.

Een taboe-doorbrekend informatieplatform dat voor jong, oud, Nederlander, nieuwe Nederlanders, makkelijk benaderbaar is. Door niet alleen online, maar ook fysiek zichtbaar te zijn (aanvullend drukwerk en bijeenkomsten), sluit de Armoedecoalitie niemand buiten en biedt iedereen hulp en advies.