De Koepel

Opdrachtgever
Stichting De Koepel

Sector
Maatschappelijk

Expertise
Visuele identiteit
Illustratie
Maatwerk website

Wat doe je als meerdere organisaties en initiatieven aan een gezamenlijk doel werken, maar dit niet of nauwelijks van elkaar weten? Maak kennis met De Koepel, hét nieuwe informatieplatform waar vraag en aanbod elkaar vinden op het gebied van financiën en welzijn. Minima kunnen hier terecht voor hulp bij complexe vragen en concrete oplossingen voor in het dagelijks leven.

Het team van De Koepel heeft ons ingeschakeld om alle soorten informatie te structuren en vorm te geven. Inhoud en ontwerp moeten goed op elkaar afgestemd zijn, om de vele soorten online-bezoekers te bedienen. Zoals wij het benaderen, een van A tot Z-project, van logo en visuele identiteit tot website en aanvullende technische functionaliteiten.

Diverse informatiesoorten vragen om een eigen manier van structureren en publiceren. Zo is de content van het platform aan de achterkant volledig aan elkaar gelinkt voor optimale zoekresultaten en navigatie. Daarnaast zijn meerdere zoekmogelijkheden ingebouwd om tot deze informatie te komen. Alles is zo helder mogelijk weergeven zónder fratsen, dat is het hoofdbestanddeel wat De Koepel laagdrempelig maakt, kracht in eenvoud. De visuele identiteit toont optimisme in kleur en een speelse illustratiestijl.

Een frisse en toegankelijke, visuele identiteit die men tegelijkertijd gemakkelijk navigeert naar de relevante informatie. “Het voelt niet als een overheidsinstantie die je van het kastje naar de muur stuurt” (quote). Omdat het om een nieuw platform gaat, is dit zo ingericht dat het in de (nabije) toekomst ook uit te breiden is met aanvullende functionaliteiten. Door de nauwe samenwerking en overzichtelijke planning is het project in lijn met De Koepel’s PR-agenda gelanceerd.