Handson Partners
Opdrachtgever
Handson Partners
Sector
Media
Expertise
Logo
Corporate identiteit
Off- en online branding
Een maatschappelijk thema of crisis kan grote druk zetten op het vertrouwen in een organisatie. Reputatieschade ontstaat immers meestal in de nasleep van een gebeurtenis. Handson Partners is gespecialiseerd in hoe in deze situaties te communiceren. Zij adviseren en trainen organisaties om hier snel en adequaat op te reageren. Maar hoe draag je vertrouwen uit aan je doelgroep, als jouw werkwijze onzichtbaar moet zijn naar de buitenwereld?
De vraag
In een tijd waarin het nieuws zich sneller beweegt dan ons vermogen om daarop te kunnen reageren, is het belangrijk om een goede partner te hebben die je hierin begeleidt en het verloop van de verhaallijn in de meest gunstige richting kan brengen. Aan ons is gevraagd om de jarenlange expertise van het Handson Partners-team in een visuele vorm te gieten die onderscheidend is in het informeren, overtuigen en binden van de doelgroep.
De aanpak
Welkom in de wereld van crisis-communicatie, waarin Handson Partners op de achtergrond actief is zonder dat de buitenwereld – veelal de media – dit doorheeft. Handson kan niet publiekelijk met klantnamen adverteren om nieuwe cases aan te trekken. Dit gegeven hebben we omzeilt door een solide corporate-identiteit te ontwerpen. Hierin is wat Handson doet, vertaald naar grafische elementen en fotografie die herkenbaar zijn voor de doelgroep.
Het resultaat
Mond op mond-reclame is voor Handson’s dienstverlening van groot belang om hun staat van dienst te bewijzen. Om die reden is de consistentie in communicatie-uitingen extra belangrijk. Helder taalgebruik en een verfijnde, no-nonsens corporate-identiteit in drukwerk en online, positioneert Handson Partners als dé partner in het oog van de storm.
Door ons intern te nestelen in het DNA van Newland, verzamelden we ingrediënten om de authenticiteit van het merk te herontdekken én te versterken.