Newland EMEA
Opdrachtgever
Newland Europe B.V.
Sector
Technologie
Expertise
Art direction
Corporate identiteit
Off- en online branding
Print + digital advertising
Packaging design
Beurzen en events
Merchandise
Social media
Technologie spreekt niet iedereen aan, maar iedereen heeft er wel dagelijks mee te maken. Newland EMEA – de vierde, grootste speler in de wereldmarkt van scanning- producten – heeft dit slim samengevat in de slogan “Scanning made simple”. Die overtuiging – kracht in eenvoud – is ons op het lijf geschreven.
Video credit: Heerko Groefsema
Art direction: BuroBureaux
De vraag
Naarmate het bedrijf groeit, is ook een wildgroei aan visuele stijlen naast elkaar gaan leven. Aan ons de taak om Newland EMEA als één krachtig, internationaal merk te presenteren, die universeel te begrijpen is. Van fysieke contactmomenten (beurzen, (partner-)events, trainingen) tot digitale uitingen (art direction-webdesign, device interfaces, video, animatie en sociale media). Wij kregen het vertrouwen en de vrijheid om carte blanche, de grootste visuele transformatie die het bedrijf heeft doorgemaakt, uit te voeren.
De aanpak
Door ons intern te nestelen in het DNA van Newland, verzamelden we ingrediënten om de authenticiteit van het merk te herontdekken én te versterken. Behalve het reeds bestaande logo, hebben we Newland’s visie vertaald naar een visuele strategie. Waar andere techbedrijven “droog” en anoniem kunnen overkomen, is de nieuwe corporate-identiteit kleurrijk, professioneel én universeel. Door een zekere eenvoud (simple) in fotografie en vormentaal, presenteren we Newland als toegankelijke go-to partner.
Het resultaat
Wij zijn erg trots dat Newland haar positie in de wereldmarkt herhaaldelijk versterkt door enorme groei in bedrijfsomvang en sales. Wij blijven betrokken en maken onderdeel uit van het marketing team dat alles regelt en ontwerp voor de EMEA-regio (Europe, Middle East, Africa). Onze art direction is zeer uitgebreid: beursstands, meerdaagse partner events, online events, merchandise, partner-projecten, online product releases en meer.
Een solide 'unboxing' ervaring voor Newland's nieuwe internationale submerk.