Speedata
Opdrachtgever
Newland EMEA
Sector
Technologie
Expertise
art direction
corporate identiteit
packaging design
branding
Speedata maakt sinds 2019-20 onderdeel uit van de Newland Group, naast Newland’s eigen barcode-scanningproducten. Speedata is designer en fabrikant van mobiele Android-computers, waardoor ze de volledige controle hebben over elke fase van de productontwikkeling.
De vraag
Samenwerken met afdelingen zoals management, development en marketing is essentieel als er binnen een relatief kort tijdsbestek een nieuw (sub-)merk de wereld in gebracht wordt. Ondanks dat het onder de paraplu van Newland valt, moet Speedata zich ook als eigen merk staande houden. Het logo (dat al bestond) is voor ons het vertrekpunt geweest om een eigentijdse en opvallende corporate-identiteit te ontwerpen. Dit alles onder de nieuw naam SPEEDATA by Newland.
De aanpak
Waar we bij de ontwikkeling van de Newland EMEA corporate-identiteit ons voornamelijk hebben gericht op een kleurrijk en speels karakter met de focus op de eindgebruiker, ligt bij Speedata meer de nadruk op ’the gaps in the market’. Oftewel, slimme oplossingen die je dagelijkse werk gemakkelijker maken. De technologie en de multi-inzetbaarheid van de producten worden in een overkoepelende visuele taal verteld.
Het resultaat
De ‘waaier aan mogelijkheden’ in gelaagde roodtinten vormt de kern van de corporate-identiteit; een strakke, moderne en opvallende uitstraling. Deze vormentaal vindt zijn uitdrukking in off- en online communicatie-uitingen als packaging, datasheets, video en sociale media. De Speedata-producten hoeven de concurrentie niet aan te gaan in de winkelschappen, omdat ze via resellers bij de eindgebruiker terechtkomen. Dit heeft ons in de gelegenheid gesteld om met een andere blik te ontwerpen en de klant een solide unboxing-ervaring te bieden.
Als expert op het gebied van grootformaat printing, mag dit ook gezien worden! PIXIA is van A-Z zowel visueel als technisch totaal vernieuwd met een volledige maatwerkoplossing.