Plieger Showroom magazine & meer

Opdrachtgever
Plieger B.V.

Sector
Retail

Expertise
grafisch ontwerp
magazine-ontwerp
animatie
narrowcasting
illustratie

Plieger, een begrip in Nederland. Gekenmerkt door de hoogwaardige badkamers die zijn ontworpen, samengesteld en geïnstalleerd door echte vakmensen. Met een rijke geschiedenis in de sanitaire wereld, blijft het merk vooruitstrevend en vernieuwend. Zo worden de huidige showrooms volledig getransformeerd (ontwerp: Michiel de Zeeuw), waarbij de consument de producten met zijn of haar zintuigen kan beleven.

Inmiddels is een badkamerbezoek steeds meer een wellness-moment geworden. Heerlijk ontspannen en een vitaliserend effect na het verlaten van de badkamer, is dé beleving die Plieger bewerkstelligt. Het gaat dus om zoveel meer, en er kan ook zoveel meer om je badkamer volledig naar eigen smaak en behoeften samen te stellen.

De nieuwe strategie en uitstraling moet helder gecommuniceerd worden naar de consument toe, zowel binnen de showrooms als daarbuiten. Niet alleen de productinformatie, maar ook de gevoelswaarde die het (showroom-) concept uniek maakt, dient via diverse kanalen verspreid te worden. Van een fysiek item, een video en sociale media tot een bezoek aan de showroom. Je moet de Plieger-beleving kunnen voelen.

Wij zijn ingeschakeld voor onze grafische expertise, om ontwerpen te maken voor de diverse mediakanalen en mee te denken over hoe de vertaling van het nieuwe concept haar weg vindt naar de consument toe.

Van belang is te allen tijde duidelijk te communiceren wie de boodschap uitdraagt bij elke touch point. Zo is het interieurconcept van de showrooms doorvertaald naar animatie (narrowcasting), signing, het Plieger-magazine en marketing-materiaal.

Samen met het Plieger-team is een rijke beeldbank opgesteld, die voornamelijk gericht is op volledige product-settings en het overkoepelende Plieger-gevoel. Als consument invloed hebben op een badkamerontwerp en samenstelling van producten en merken vormen hierin het hoofddoel.

Bij elke ontwerpstap en -uiting is een balans gehouden tussen inspireren en informeren. Waarmee wij wegblijven van statische productcatalogi en het juist toegankelijkheid uitstraalt.

Organische vormen, het zachte en aardse kleurenpalet en natuurlijke materialen maken, dat het totaalconcept aanvoelt als een warm bad. Daarnaast maken wij het merk meer levend door eigen experts aan het woord te laten en benadrukken wij het vakmanschap (zie resultaat).

De animatie en signing (narrowcasting) tonen een mix van badkamer-trends en functionele informatie in de vorm van infographics en illustraties.

Het Plieger-magazine – dat door de afwerking aanvoelt als zachte huid – is ontworpen met een coffee table boek- uitstraling, mét kwaliteit in gedachte. Niet alleen bewaar-waardig door de high-end fotografie, maar ook omdat wij samen met het Plieger-team er een allesomvattend magazine van gemaakt hebben. Dit uit zich in de samenkomst van diverse grafische stijlen per hoofdstuk, styling-tips van experts, verhalen van Plieger-ontwerpers en -liefhebbers. Tot slot zijn er een aantal speciale onderdelen toegevoegd, zoals de uitvouwpagina met Plieger’s geschiedenis en badeend-stickers.

Het magazine heeft haar weg al in de showrooms gevonden, andere items (animatie en signing) worden per getransformeerde showroom uitgerold. Voor Plieger-vertegenwoordigers ontwikkelen wij gaandeweg marketing-materiaal voor partners en consumenten.